Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua

Starostova odpovědna Odpověď starosty

dne 02. 01. 2011 16:09:10 se dotazoval Zdeněk Vandas

železnice Litomyšl-Vysoké Mýto

Dovoluji si připojit se k dotazu p.Kubíka z 20.12:2010. Pokud dojde ke zrušení tratě z Litomyšle do V.Mýta, budeme nejen jediným městem Unesco, ale i České inspirace bez železniční dopravy. Domnívám se však, že pro zachování tratě také musíme něco udělat my, město.
Lidé vlakem zde jezdí málo, především proto, že dostupnost nádraží je špatná. Kolem Dalibora a přes nebezpečný kruhák je to z centra velmi nevýhodné. Říkal jsem to už při přednášce o železnici na Kroužku Jihočechů: Vybudovat schodiště z nadchodu u ZTŠ přímo ke kolejím (nutno skácet jeden strom, který je tam stejně na nic). Dohodnout s drahami přemístění nástupiště od dosavadní nevyužívané budovy ČD pod onen nadchod, prostě tam, kde končí koleje. Cesta z náměstí k vlaku kolem Smetáku by se tak zkrátila max. na 5 minut. Dále pak by měly ČD rekonstruovat zbylý úsek do Tržku, kde se jezdí dvacítkou. Z Tržku dál už to jde. Jízdní doba o Mýta by pak byla srovnatelná s autobusem. Za celých 128 let provozu na trati nedošlo k žádné tragédii, kdežto na silnici pětatřicítce jsou takřka na denním pořádku. A bude hůř........ Děkuji za pozornost!


Odpověď ze dne 25. 01. 2011 11:21:07:

Vážený pane Vandasi,

pokusím se odpovědět v bodech. 


- Myslím si, že kruhová křižovatka s přechodem pro chodce je daleko bezpečnější než původní přechod bez kruhové křižovatky.


- Průchod z nadchodu ke kolejím jsme již zpracovávali, ale narazili jsme na soukromé vlastníky pozemku. Podle toho jaké mám informace, není možné tento pozemek koupit nebo pronajmout.


- S opravou trati souhlasím. Cca před 2 lety jsme žádali České dráhy o nápravu. Zatím bezvýsledně.


- Udržitelnost tratě pro dopravu je plně v kompetenci krajského úřadu, který chce šetřit finanční prostředky ve všech směrech.


Náklady kraje na dotaci – 1 km autobusové dopravy je cca 25 Kč a 1 km vlakové dopravy je cca 75 Kč.
Na konci února přijedou představitelé Pardubického kraje, kteří předloží výsledky analýzy firmy Oredo o vytíženosti tratí v Pardubickém kraji.Veřejnost budu informovat o průběhu a návrhu Pardubického kraje, který se bude týkat úseku Litomyšl – Vysoké Mýto.

Přeji úspěšný a pohodový rok 2011
Michal Kortyš, starosta

 
Odběr novinek Youtube Litomyšl