dne 09. 01. 2024 13:12:48 se dotazoval Jiří Mělnický st.
Dobrý den,
vloni 27.7. 23 jsem měl dotaz i s fotkama na adrese zavady@litomyšl.cz, bylo mě odpovězeno že pan ing. P. Jiráň je na dovolené. Protože žádná odpověď ani do 23.11.23 nebyla, tak jsem si dovolil napsat znovu, a odpověď P. Jiráně: Adresa "závady@litomysl.cz" byly zavedena jako doplněk mobilní aplikace pro tyto účely. Běžně neslouží ke vzájemné korespondenci a není tedy zvykem na podněty odpovídat.
Nechápu tedy proč se tato adresa tváří jako že právě na ni mají posílat občané své podněty, je tam napsáno: "Jde to snadno zařídit, své podněty můžete hlásit na informacích Městského úřadu Litomyšl na tel. čísle 461 653 333. Případně můžete napsat na e-mail zavady@litomysl.cz. Úředníci váš podnět přepošlou pověřeným osobám k řešení."
Nechci se domlouvat mobilem přes "Marushku", plnohodnotný mail se mě zdál lepší. Je rok 2024 myslíte pane starosto že mě jen slůvkem někdo napíše, že moje poznatky a podněty, které se mě nelíbí a které většina občanů Litomyšle nevnímá, že se na ně alespoň někdo mimo pana ing. P.Jiráně podívá.
Všechny maily jsou podle data nahoře u pana Ing. P.Jiráně a jeho slova mě hřejí u srdce. "Vašimi podněty se v kontextu s ostatními samozřejmě zabýváme."
Co by chtěl občan více slyšet že?
Dnes už vím proč byla položena další vrstva asfaltu mezi kravínem a Kornicemi, tak že pravděpodobně už nezbyly peníze na kousek opravy cesty za hřbitovem, po které klopýtají maminky s kočárkama. Také vím že stojany na jízní řády patří asi Bus Line a bude se čekat až zcela zrezaví a upadnou, s tím se nedá nic dělat. Také vím že z rozpočtu 400 miliónu dostanou částku i vodovody a kanalizace na opravy, ale na opravu knálku u morového sloupu nezbude , a nyní už i kryt kanálu hned za přechodem k obchodu Second hand směrem k Braunerovu náměstí, když se na něj vjede dělá neskutečnou ránu.
Asi to bude pro vás zmatečný dopis chápu, ale vše je v mailu , jsou to blbosti ale.....
Díky že jste si to přečetl
Jiří Mělnický st.
Vážený pane Mělnický,
děkuji za Vaše podněty. Pokud jde o emailovou adresu zavady@litomysl.cz tak opravdu to bylo koncipováno tak, že je to alternativa k hlášení závad přes Marushku - tedy aplikaci k tomu určenou. Tak jako z aplikace nemáte zpětnou vazbu, tak kapacitně ani z tohoto sběrného emailu není odpovídáno individuálně - v některé dny mohou dojít desítky podnětů a pokud se to spojí s podněty dalšími cestami (zejména z Marushky), tak nemůžeme přislíbit, že bude na každý email odepisováno. Co přislíbit můžeme je, že opravdu každým podnětem se někdo odpovědný zabývá, ale není dávána zpětná vazba o finálním rozhodnutí. Zde vyjádření pana Jiráně na Vaše připomínky:
"Všechny Vaše podněty z uvedeného e-mailu byly následně projednány v investiční komisi a podle rozhodnutí tohoto orgánu:
- na komunikaci vedle hřbitovní zdi budou provedeny pouze lokální výspravy
- oddělení investic a rozvoje zajistí návrh na výměnu označníků na nádraží BUS, nepatří dopravci, ale městu Litomyšl a celý prostor AN je přepravci pronajat
- kanálek u morového sloupu není součástí kanalizace ale původního nasvětlení sloupu, byl vyhodnocen jako nepotřebný a Městské služby provedou jeho odstranění.
Znovu zdůrazňuji, že adresa "závady@litomysl.cz" není myšlena pro běžnou komunikaci, ale pouze ohlášení závady. Prozatím nebylo zvykem na podněty odpovídat, tak jako když jsou podněty adresovány konkrétnímu úředníkovi."
Doplním některé další informace k tomu, co "už víte" - na extra vrstvu asfaltu mezi kravínem a Kornicemi přidalo polovinu financí (jeden milion korun!!) ZDCHP Litomyšl po dohodě s námi. Došlo k tomu na doporučení odborníků, že toto výrazně prodlouží životnost opravené vozovky vzhledem k faktu, že ji využívá těžká zemědělská technika ZDCHP jako alternativu k Zahájské ulici. Tam totiž došlo k zúžení komunikace na úkor chodníku. Jsem moc rád, že jsme se se zemědělci takto domluvili, nemuseli nám přidat ani korunu.....a jen na doplnění pro veřejnost: tato cesta, stejně jako cesta k Vlkovu od Lidické ulice je určena pro zemědělskou techniku, není to primárně cyklostezka, bylo to budováno z financí na polní cesty. My můžeme být rádi, že zemědělci na těchto cestách nechávají cyklisty bez omezení jezdit.
Také asi víte, že stojany na jízdní řády řešíme na popud městské architekty již několik měsíců, ale společnost ICOM, která vlastní autobusové nádraží, nám slíbila doporučit stojany, které ze svých zkušeností na jiných nádražích považují za funkční, bohužel se tak dosud nestalo. Ale ještě dnes se jim připomenu, že stále čekáme na jejich doporučení.
Je zajímavé, že toho dnes víte opravdu hodně, ale bohužel nevíte, že kryt kanálu u Second handu také řešíme od konce minulého roku, kolegové pátrali po vlastníkovi (asi také víte, že to není městský majetek), začátkem roku zjistili, že je to ve vlastnictví společnosti Cetin a ta již přislíbila, že to do konce ledna opraví. Město nemůže do cizího majetku zasahovat - i kdybychom chtěli, mohl by nás vlastník poté nařknout, pokud by se něco stalo, z neoprávněné manipulace.....
Děkuji za pochopení, hezký den Vám i všem ostatním
Daniel Brýdl, starosta města