Litomyšl: Kronika města 2021

110 - pokrač ovala účast v celorepublikovém projektu „Medvídek NIVEA“ - děti se zapojily do výroby dárečků pro klienty Jindrovy vily a do přípravy poděkování zaměstnancům Litomyšlské nemocnice - v prosinci 2 021 začal předplavecký výcvik pro předškoláky Informace o činnosti základních škol zřizovaných městem Litomyšl Základní škola Litomyšl, Zámecká Základní škola na Zámecké ulici informovala v průběhu roku 2021 o řadě aktivit, které realizovala i během distanční výuky. Jednalo se například o online setkání žákovského parlamentu, z jehož iniciativy se škola zapojila do akce Ukliďme Česko. Žáci přitom neuklízeli pouze v Litomyšli, ale i v okolních vesnicích – tedy v místech svého bydliště. Akce proto nesla podt itul „Ukliďme si za humny“. Online se konaly také dvě akce projektu Světová škola. Jedna byla zaměřena na problematiku fair trade, druhá se zabývala tím, jak vypadá vzdělávání v Indii. Na podzim pak největší základní škola v Litomyšli přišla se Speciálem pro budoucí prvňáčky, když pozvala budoucí prvňáčky do „džungle“. Na tu se totiž proměnila celá škola. Akce byla navštívena několika desítkami dětí a rodičů, kteří oceňovali kreativitu, přístup učitelů, ale i žáků 8. ročníku, kteří budoucí prvňáčky Speciálem provázeli a pomáhali jim při plnění jednotlivých úkolů. Kromě uvedeného škola informovala o speciálním volitelném předmětu, který se jmenoval hra malováním. Ten byl realizován již druhým rokem. V ateliéru svobodné tvorby, jehož zakladatelem je Arno St ern, mohly děti zažít pocity, které nejsou pro české školství až tak typické. Setkávaly se v bezpečném prostoru, kde se mohly vyjadřovat bez omezení a hodnocení. Ateliér, který byl situován do upravených sklepních prostor, se stal místem bez tlaků každodenní života, míst em , kde se stíraly rozdíly, přicházel o souznění a pochopení. Bylo to místo, kde si děti mohly hrát. Místo, kde mohly jen tak být… Jistě největší změnou, kterou tato škola v roce 2021 prošla, byla změna ve funkci ředitele. Petra Doseděla vystřídal Ondřej Vomočil. Pod vedením Petra Doseděla prošla výrazným rozvojem, a to zejména po stránce: • materiální – vybudování parkoviště pro zaměstnance v areálu školy, kompletní rekonstrukce plynové kotelny a ústředního topení v budově školy, vybudování moderní žákovské kuchyně, obnova školních dílen, rekonstrukce všech učeben v druhém poschodí a obnova podlah učeben přízemí školy, vybavení školy moderní technikou umožňující výuku odpovídající úrovni 21. století a zajištění její průběžné obnovy, postupn á obnova vybavení sboroven a kabinetů coby zázemí pro pedagogické pracovníky, vybudování prostoru Škola za školou včetně instalace hracích prvků pro žáky navštěvující školní družinu; kromě toho bylo vedle školní budovy vybudováno hřiště s umělým povrchem (patřící společnosti YMCA Praha, následně městu Litomyšl), došlo též k zateplení budovy školní jídelny a kompletní opravě jejího vstupu a přilehlých chodeb, které byly osazeny tapetami s přírodními motivy

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=