Litomyšl: Kronika města 2019

8 Dotace: 9 419 000 Kč Město: 11 431 000 Kč Modernizace ZUŠ B. Smetany v Litomyšli Realizace: 2013 - 2014 Celkové výdaje: 10 443 000 Kč Dotace: 5 362 000 Kč Město: 5 081 000 Kč Protipovodňová opatření pro město Litomyšl Realizace: 2017 - 2018 Celkové výdaje: 2 704 000 Kč Dotace: 1 893 000 Kč Město: 5 081 000 Kč Přístavba ZŠ Litomyšl, U Školek Realizace: 2018 – 2019 Celkové výdaje: 22 844 643 Kč Dotace: 13 036 000 Kč Město: 9 808 613 Kč Litomyšl Chytrým městem? Smart city neboli Chytré město je koncept, který využívá digitální, informační a komunikační technologie pro zvýšení kvality života ve městech. Zaměřuje se na efektivní využívání stávajících a hledání nových zdrojů, snižování spotřeby energií, eliminaci zátěží životního prostředí, optimalizaci dopravy a sdílení dat pro veřejné účely. Jestli se Litomyšl připojí k městům, které tohoto konceptu využijí, se teprve uvidí. Jak představitelé Litomyšle informovali na tiskové konferenci 3. dubna, v průběhu roku by měla vzniknout pracovní skupina (odborná pracovní skupina byla Radou města Litomyšle jmenována 23. dubna usnesením č. 373/19), jejímž úkolem bude vypracování strategického plánu. V něm se určí priority, kterými se bude město zabývat. Nabízí se například doprava, parkování, odpadové a vodovodní hospodářství či energetika. Smart city v Litomyšli by tak mohlo přinést celou škálu věcí, které lidem zlepší život. Inteligentní parkovací systém, chytré vodoměry s neustálou kontrolou spotřeby, mobilní systémy na více místech ve městě, ekonomičtější provoz budov v majetku města i moderní úřad pro 21. století. Místa přátelská pro rodiny s dětmi Po dvou letech se do města vrátila kampaň „Litomyšl přátelská rodině“. Jejím cílem je ocenit veřejná místa poskytující potřebné vybavení a služby pro návštěvníky s malými dětmi. Patří mezi ně například bezbariérový přístup, prostor pro kočárek, přebalovací pult, dětská jídelní stolička, realizované aktivity a další. Veřejná místa - kavárny, restaurace, organizace nabízející služby pro rodiny s dětmi a podobná místa, která se chtěla do kampaně zapojit, musela do

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=