Litomyšl: Kronika města 2019

50 Markéta Hegrová: „Jinakosti jsou v každém z nás. Všichni jsme něčím stejní a přitom tak odlišní. Každý máme svoji jinakost…“ 15 Žáci navštěvující ZUŠ B. Smetany dosáhli také řady úspěchů v soutěžích. Z těch nejvýraznějších je možné uvést bronzové pásmo Tomáše Benedikta Sršně v ústředním kole hry na akordeon či zlaté pásmo sborů Kvítek a Lilium v soutěži pěveckých sborů (bez postupu do ústředního kola). Středisko volního času Litomyšl v roce 2019 Novinky SVČ Litomyšl otevřelo v letošním roce 6 nových kroužků pro děti z MŠ a žáky ZŠ, od září fungovalo celkem 64 zájmových útvarů pro 744 účastníků. V rámci nabídky příležitostných aktivit Středisko volného času Litomyšl také nově připravilo programy pro klienty ze stacionáře Ruka pro život, žáky z nízkoprahového klubu Naděje a malé děti z dětské skupiny Tulipánek, spolupracovalo rovněž s Univerzitou třetího věku (zajištění cvičení jemné jógy pro seniory). Tábory V roce 2019 se uskutečnilo sedm příměstských táborů, dva čtrnáctidenní pobytové a 1 jeden týdenní pobyt pro rodiny s dětmi. Dotační projekt Šablony II Od září jsou postupně využívány prostředky v celkové částce 697.922 Kč z dvouletého projektu Šablony II „Prožijte svůj volný čas s námi“ na zajištění těchto aktivit: školní asistent, sdílení zkušeností pedagogů z různých školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv, projektový den mimo SVČ a zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v SVČ. Volnočasový klub V rámci SVČ fungoval v roce 2019 Volnočasový klub – navštívilo jej celkem 2384 dětí ve věkovém rozpětí od 1. – 7. třídy ZŠ (průměrně 15/den). Klub fungoval každý den, v němž probíhala školní výuka, a to od 12 – 16 hodin. Provoz byl zajištěn z projektů CVP a MAP II. Další aktivity Z vlastních zdrojů organizace byl na zahradě zbudován lanový herní prvek a provedeny terénní úpravy pozemku. V půdním prostoru proběhla instalace elektrorozvodů a podlahové krytiny, které nebyly součástí rekonstrukce objektu v minulém roce. Připomenutí Sametové revoluce roku 1989 Třicáté výročí Sametové revoluce v Československu si v průběhu listopadu připomněly také litomyšlské školy – a byly velice aktivní. Připravily si projektové dny, workshopy či studentské trhy a zapojily se rovněž do městem připraveného programu. 15 Hegerová, Markéta: „Semafor“ a „Jinakosti“ v ZUŠ. In: Lilie. Ročník XXIX., číslo 11, s. 14.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=