Litomyšl: Kronika města 2019

34 Hřiště je volně přístupné všem školám a školkám z celého Litomyšlska, stejně jako rodičům s dětmi. Projekt dopravního hřiště byl financován ze dvou zdrojů – Mikroregion Litomyšlsko na něj získal 282 tisíc z Pardubického kraje, dalších 120 tisíc zaplatilo sdružení místních obcí ze svého rozpočtu. Na ploše přibližně 30 x 32 metrů jsou vyznačeny hlavní a vedlejší silnice, přechody, křižovatky, kruhový objezd, nechybí ani dopravní značky. V rámci Střediska volného času Litomyšl bude na hřišti probíhat dopravní výchova pro žáky 3. a 4. ročníku základních škol z obcí Mikroregionu Litomyšlsko. V podzimním a zimním období roku 2019 se zatím uskutečnila její teoretická část. Rekonstrukce komunikací Na rok 2019 místní motoristé jen tak nezapomenou. Opravy silnice I/35, ale i opravy silnic II. tříd a místních komunikací způsobily ve městě velké dopravní komplikace. Na jaře proběhla oprava silnice I/35 od světelné křižovatky po kruhový objezd u hotelu Dalibor. Dlouhé kolony se tvořily jak ve směru od Svitav, tak od Vysokého Mýta. Mnozí řidiči se navíc snažili kolonám vyhnout průjezdem přes Lány a Smetanovo náměstí, což způsobovalo dopravní problémy i v těchto místech. Současně s opravou průtahu Litomyšlí začaly na jaře rovněž práce na silnici II/358, která se na I/35 napojuje u viaduktu na ulici T. G. Masaryka. Ulice byla v délce 1,2 kilometru kompletně uzavřena. Oprava pětatřicítky (realizovaná ve dvou etapách, z nichž první proběhla již v předešlém roce) skončila na začátku června. Ve čtvrtek 18. června však objednatel akce – Ředitelství silnic a dálnic – odmítl stavbu od dodavatelské firmy Skanska kvůli špatnému povrchu silnice převzít. Zejména na části, která prošla opravou v loňském roce, se totiž objevily výrazné nerovnosti (zvlnění vozovky ve výšce několika centimetrů). Proč se tak stalo, nebylo jasné. Určitým faktorem mohl být fakt, že se silnice opravovala za provozu, a dále to, že se jedná o silnici extrémně přetíženou. Denně po ní projede několik tisíc vozidel. Ředitelství silnic a dálnic také upozorňovalo na měnící se klimatické podmínky, které ke stabilitě povrchu nepřispívají. Silnici tak bude nutné opravit znovu. Hned v červenci proběhla další oprava na I/35. Tentokrát se opravoval kruhový objezd u hotelu Dalibor. Kolony opět narostly, stejně jako nespokojenost motoristů, z nichž mnozí upozorňovali na to, že se daný kruhový objezd opravoval relativně nedávno. Na konci srpna pak začala oprava silnice II/358 ve směru od světelné křižovatky na Českou Třebovou. Šlo o jednu z největších investičních akcí za poslední roky, Pardubický kraj na ni vynaložil 180 milionů korun (na celou opravovanou část, nikoliv pouze tu v Litomyšli). V plánu bylo opravit silnici až po výjezd z města (cca 1,2 km), další rok měla navázat oprava silnice za Litomyšlí. Původně se počítalo se zahájením opravy už po skončení Smetanovy Litomyšle, tedy v červenci. Část prací by tak spadala do doby prázdnin, což by ulehčilo největší základní škole

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=