Litomyšl: Kronika města 2016

28 1. července 2016 a poběží až do 30. června 2019. Celkové způsobilé náklady budou v maximální výši 72,8 mil Kč. Pro realizaci projektu si město vybralo tyto partnery: 1) Dům dětí a mládeže, Litomyšl 2) Mateřská škola Desná 3) Rodinné centrum Litomyšl 4) Základní škola Litomyšl, Zámecká 496, okres Svitavy Hlavní cílem projektu je podpora rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, vyrovnání příležitostí dětí a žáků ze socioekonomicky a kulturně odlišného prostředí. Konkrétně se bude jednat o sociální integraci dětí a žáků, včetně začleňování romských dětí do vzdělávání v 15 základních školách a v 22 mateřských školách, které se nachází na území ORP Litomyšl. V případě mateřských škol je cílem projektu rozvoj inkluze v předškolním vzdělávání, dílčím cílem je začlenění dětí ze znevýhodněného prostředí, které zatím běžnou mateřskou školu nenavštěvují. Jedná se podporu přijetí těchto dětí do předškolního vzdělávání, ale i o podporu adaptační období po jejich nástupu do mateřské školy. V rámci projektu byla připravena řada zajímavých aktivit, mj. činnost klubu v prostředí Rodinného centra Litomyšl, podpora mateřských škol prostřednictvím školních asistentů, speciálních pedagogů či psychologů. V případě základních škol byla hlavním cílem především podpora žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí v dosahování školního úspěchu a zabránění předčasnému odchodu těchto žáků ze vzdělání. Součástí projektu byla činnost klubu základního vzdělávání v prostředí Domu dětí a mládeže a v prostředí základních škol (doučování, kroužky apod.). Také školy dosáhly na školní asistenty, kteří jim pomáhají v nově nastaveném inkluzivním vzdělávání, finance jsou však připraveny i na speciální pedagogy či školní psychology. Projekt nabídl velmi širokou škálu nejrůznějších školení, jejichž cílem byl rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti inkluzivního vzdělávání. Podpora pedagogickým pracovníkům by měla být poskytována také přímo na školách pomocí konzultací s odborníky apod., podpořena by měla být i spolupráce pedagogů mezi sebou, ale i jejich propojenost se sociálními a zdravotními službami. 10 Projekt se sice formálně rozběhl od července 2016, faktická realizace však začala až s novým školním rokem. Protože se jednalo o projekt velkého rozsahu, objevily se zejména na jeho počátku určité problémy či zádrhely, které se však podařilo odstranit a projekt tak na konci roku 2016 na řadě škol ORP Litomyšl běžel již velmi dobře. Přesto se nesetkal jen s vřelým 10 Převzato a upraveno z webových stránek města.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=