Původní autobusové nádraží bylo pro desetitisícové město naddimenzované, proto byla v srpnu 2006 zahájena rekonstrukce lokality Bělidla. Město Litomyšl není provozovatelem autobusové dopravy ani nespravuje výpravní budovu, proto bylo investorem pouze části chodníků a části zeleně. Hrálo však důležitou roli jako koordinátor celého projektu. Základním znakem lokality Bělidel je jednotný charakter v řešení celého areálu. Architektonická kancelář RAW z Brna řešila umístění plochy autobusového nádraží, plochy parkoviště a tří budov (výpravní budova ČSAD a obchodní jednotky, prodejna potravin a objekt veřejného charakteru - zatím nerealizován). Prodejna potravin Billa, výpravní budova i plocha autobusového nádraží včetně parkoviště se 117 parkovacími stáními byly dány do předčasného užívání již koncem roku 2006. Během roku 2007 došlo k realizaci odpočinkové plochy včetně mlžiště podle návrhu Zdeňka Sendlera. Pro pohodlí a lepší orientaci cestujících slouží informační tabule, na jejíž nákup Město přispělo polovinou pořizovacích nákladů. Díky tomu zde cestující vidí nejen odjezdy autobusů, ale na běžícím řádku mají k dispozici přehled kulturních i jiných akcí, které se ve městě konají. Na autobusovém nádraží nalezneme i řadu obchodních jednotek, které navazují na výpravní budovu a veřejné toalety.