Na prioritě výstavby R 35 se v únoru shodli radní Pardubického kraje spolu se senátory a poslanci zvolenými v regionu na prvním společném jednání na krajském úřadu. Dohodli se proto na vytvoření Východočeské skupiny složené zejména ze zástupců Pardubického i Královéhradeckého kraje a zákonodárců z obou regionů. Společně chtějí tlačit na změnu legislativy v oblasti výkupu pozemků, neboť stávající pravidla výkupy prakticky zastavila a celou stavbu tím zásadně brzdí.
„Shodli jsme se také na upřednostnění výstavby obchvatu Vysokého Mýta, kde je dopravní situace nejproblematičtější. Není možné, aby doprava vyústila v provizorním sjezdu u Ostrova a dále byla vedena po stávajících komunikacích. To by byla pro Mýto katastrofa. Upozornili jsme poslance a senátory na stále platné memorandum o výstavbě R 35, které kraj uzavřel s vládou již v roce 2006,“ shrnul hejtman Pardubického kraje Martin Netolický některé z hlavních závěrů jednání. Dřívějšímu dokončení R35 hraje do karet také skutečnost, že se pětatřicítka dostala do koaliční dohody, ale i programového prohlášení nové vlády. Realizace této stavby by pomohla dopravní situaci také v Olomouckém a Jihomoravském kraji.
Východočeská skupina, která by se měla poprvé sejít na jaře letošního roku, má jasný cíl v podobě aktivního prosazování R 35 jako investiční priority státu. Je třeba také úzké spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky. „Naše představa je taková, že bychom čtvrtletně pořádali kontrolní dny, abychom všichni měli jednoznačnou zpětnou vazbu, kam jsme se v jednotlivých krocích posunuli,“ sdělil hejtman Martin Netolický.
Jakub Rychtecký, tiskový mluvčí Pardubického kraje