I. etapa 23. května až 19. června
Komunikace bude je průjezdná pouze pro dopravní obsluhu Nedošína a Saint-Gobain Adfors. Řidiči osobních aut projíždějící městem se musí vydat po objízdných trasách, zatímco šoféři nákladních aut jezdí po již vybudované části kruhového objezdu. Provoz v místě řídí přenosná světelná signalizace a pracovníci stavby.
Pro osobní dopravu na trase Litomyšl-Vysoké Mýto je stanovena objízdná trasa ve směru kruhový objezd u Daliboru, Lány, odbočka u bývalého Terozu na silnici I/35. Ve směru Vysoké Mýto-Litomyšl pak řidiči jezdí přes obce Cerekvice nad Loučnou, Nová Sídla, Sedlíšťka, Morašice, Višňáry a u viaduktu na ulici T. G. Masaryka se napojí na hlavní silnici.
II. etapa 20. června až 3. července
Kvůli dokončení prací dojde ke kompletní uzavírce levého pruhu silnice. Pro potřeby obyvatel Nedošína a závodu Saint-Gobain Adfors bude možné využít příjezd přes parkoviště čerpací stanice. Pro ostatní budou stále platit výše uvedené objízdné trasy. Na křižovatce silnic I/35, výjezdu z Nedošína a silnice ve směru Sedliště bude pro větší bezpečnost řidičů omezena rychlost jízdy na 70 kilometrů v hodině.
Do Nedošína nejede MHD
Stavební práce výrazně omezily i provoz městské hromadné dopravy, která od 23. května do 3. července neobsluhuje zastávky Rybářství, Vertex, Nedošín-Žabárna, Nedošín-na obrátce a Lány-Teroz. Zastávky Lány-vodovody a Lány-U Babky jsou obslouženy pouze linkami číslo 4, 11 a 19.
Dočasně je také zrušen zákaz vjezdu na obslužnou komunikaci vedoucí ze Šibeničního vrchu na Štít. Nová křižovatka by měla být v ostrém provozu letos na podzim, kdy se počítá i s otevřením nové prodejny Lidlu.
Nejasnosti kolem přechodu pro chodce
V současné době není jisté, jak u supermarketu Lidl nakonec budou chodci zdolávat silnici I/35. Zatímco radnice v místě chce standardní přechod pro chodce, policie na základě statistik preferuje pouze místo pro přecházení. „Rozdíl je hlavně v tom, že na klasickém přechodu mají chodci přednost, zatímco na místě pro přecházení ne. Přednost však bohužel někteří občané chápou jako absolutní. Chodec před vstupem na přechod ale musí brát v úvahu rychlost a také rozměry vozidla. Proto v současné době Policie ČR jako vrcholný orgán v oblasti bezpečnosti preferuje zřizování míst pouze pro přecházení. Vzhledem k tomu, jak to na průtahu městem vypadá, preferujeme klasický přechod, protože jinak budou občané mít problém silnici přejít a budou muset čekat na to, až jim někdo dá přednost. Na klasickém přechodu pro chodce se totiž zdá, že jsou řidiči více ochotni zastavit,“ vysvětluje Pavel Jiráň, vedoucí Odboru místního a silničního hospodářství MěÚ Litomyšl.
Po uzávěrce tohoto vydání Lilie zástupci města i na popud petice občanů z lokality znovu jednali s policií o tom, zda by nešlo alespoň do zprovoznění dálnice D35 v místě ponechat klasický přechod pro chodce a změnit jej na místo pro přecházení až po dokončení této významné komunikace, která svede značnou část tranzitní dopravy mimo město. O výsledcích jednání budeme informovat.