„Pořízení autobusu jsme se rozhodli podpořit z několika důvodů. V časech, kdy neřádí covid, využívá MHD řada seniorů na cesty na nákup a k lékaři, stejně tak je oblíbený mezi školáky, kteří snad zase brzy začnou jezdit do škol. Starý autobus byl na konci životnosti, a když už bylo nutné pořídit náhradu, chtěli jsme cestujícím poskytnout komfort odpovídající 21. století. Autobus má nízký profil pro snazší nástup i výstup starších lidí i maminek s kočárky, řadu bezpečnostních prvků, pohodlné sedačky, vytápění, klimatizaci a další výbavu. Společnost Zlatovánek za nákup vozu dala 3,3 milionu Kč, město na jeho pořízení dalo mimořádnou dotaci půl milionu,“ vysvětluje místostarosta Radomil Kašpar. V podmínkách dotace je uvedeno, že pokud by do čtyř let došlo z jakéhokoliv důvodu ke zrušení MHD, společnost musí městu poměrnou část z dotace navrátit.
Do nového autobusu se vejde 24 sedících, vozíčkář a 10 míst je určených na stání. Jedním z požadavků města byla ekologičnost provozu. Po prozkoumání možností pohonů na CNG a elektrobusů provozovatel MHD v souladu s názorem radnice vybral vozidlo s dieselovým pohonem, které splňuje nové ekologické normy. Ostatní alternativy se vzhledem k nutnosti vybudovat či rozšířit provozní infrastrukturu, případně výrazně vyšší pořizovací ceny, město rozhodlo nepodpořit.
Městská hromadná doprava má tři okruhy (A, B, C), které lze projet bez přestupování. MHD jezdí v pracovní dny, jízdenku si zákazníci kupují v autobusu u řidiče a platí na libovolnou vzdálenost do doby, než vystoupíte. Základní jízdenka stojí 10 Kč, pro děti od 6 do 15 let je za polovinu a děti do 6 let mají jízdné zdarma, přeprava kočárku stojí 5 Kč, měsíční studentské jízdné je ve výši 250 Kč a žákovské 50 Kč. Občané starší 65 let mají jízdné zdarma. Město ročně dotuje provoz MHD částkou 900 tisíc Kč.